2014. szeptember 20., szombat

a Hatvanadik.


Volt egyszer egy születésnap. Történetesen az enyém, és igen kerek évforduló. Az történt, hogy más dolgokkal is rendkívül el voltam foglalva, de volt ami elmaradt.  A beszámoló. Az esemény azonban megtörtént, neki is kezdtem megírni friss élményeimet, de aztán abbamaradt, sőt majdnem feledésbe is merült. Újabb jeles esemény kellett hozzá, hogy meglássam félkész bejegyzésemet, és ha már egyszer hozzákezdtem, úgy döntöttem, be is fejezem. Tettem ezt azért is, mert különösen ez a blog naplóként működik, későbbi leszármazottjaimnak szól emlékekként.
Évente egyszer történik meg, hogy az embernek születésnapja van. Kinőttem már belőle, hogy nagy feneket kerítsek neki, de a kerek évforduló, mégiscsak más. Ezt illik megünnepelni, és ezt családom is szem előtt tartja, tartotta. Magam, annyira nem éreztem sürgősséget beszámolni róla, hogy több mint egy hónapot vártam vele. Igaz, a gasztronómiai vonatkozásáról az ünnepnek szépen, sorban beszámoltam. Minden készített ételről írtam, tehát most lényegesen könnyebb dolgom van mint máskor, hiszen csak ide kellett hozni a kész ételek receptjeit. 



De ne szaladjunk ennyire előre!
Apró titkolózást véltem felfedezni nejem viselkedésében, ahogy közeledett a nagy nap. Ha olyan dörzsölt férje van, mint neki mint én, jó ha óvatos. Nem kutattam utána, de egy bugyuta szituáció folytán, egyik ajándékomra fény derült. Na nem mindenre, csak arra, hogy mire készüljek. Régi vágyam volt már, mivel rengeteg ételfotót is készítek, hogy legyen egy szép, egységes tálalókészletem. Olyan, ami bloggernevemmel van ellátva, így nem is kell vízjelezni képeimet, ugyanis sűrűn lopikálják őket. Így aztán Drága Párom rendelt egy készletet Faragó Ágota helyi fazekas mestertől, így kívánságom teljesült.
Meglepi is volt, mert szintén saját logómmal készíttetett egy kötényt is, amit ezentúl szívesen viselek minden főzés alkalmával. A véletlen adta, de talán így volt elrendelve, hogy születésnapomon hozta a futár nyereményemet is, ami egy acél wok volt. Ezt receptjeim feltöltésével nyertem, és ez is hasznos ajándéknak bizonyult. Szeretem a Távol-Keleti konyhát, jártas is 
vagyok benne, így biztosan sokat fogok benne főzni.
Természetesen, más ajándékokkal is meglepett családom, később a rokonok is. Köszönöm nekik!
Magát a szülinapot, csak szűk családi körben ünnepeltük az aktuális napon. Így illik ilyenkor. A szűkebb rokonságot, mely egyben baráti kör is, később láttuk vendégül, amikor mindenki ráért, és össze tudtuk hozni őket. Természetesen, mint minden más, nálam ezek a napok is a kajákról szóltak. A szülinapomon nem kaptam belépési engedélyt a konyhába, és nehezen, de elfogadtam. Nejem készített egy olyan tepsis ételt, amit még soha nem csinált. Elárulta, a receptet a lassan családunkba tartozó ifjú hölgytől kapta. Nem szégyen tanulni a fiataloktól, különösen akkor, ha évek óta gyakorlata van a konyha világában. Én is ilyen voltam, és nejem is. Korán bedobtak bennünket a mély vízbe, aminek azóta csak hasznát láttuk. 
Kétszer ünnepeltem! Az első a család természetesen, amire mint említettem nem kaptam belépőt a konyhába. Nejem ezzel lepett meg:

A képek alatti felirat, egyben az étel receptje is! Csak a feliratra kell kattintani, és azonnal látható az ételről szóló írás.



Tepsis császár, és oldalas, zöldségágyon.


Tortát is kaptam, de ennek nincs receptje. Ezt nem lehetett volna titokban megcsinálni.


Kicsivel később (két hét múlva) nagyobb vendégsereg érkezett, amire már én is kaptam lehetőséget csillogtatni gasztronómiai érzékemet. Legalább egy hétig gondolkoztam azon, mivel kápráztassam el rokonaimat, barátaimat. Nyár közepén egyértelmű, hogy valamilyen bográcsos étellel fogadjuk a vendégeket. Ezt főztem.



Udvari malacpörkölt belsőségekkel.


Ehhez többféle salátát is készítettem, köztük ezt is.



Vegyes saláta savanyúságlével.

Az esemény méltóságához híven, előre dolgoztam, és kétféle hidegsaláta, illetve tál is került az asztalra.



Kaszinótojás, franciasaláta talpon.


Tojásos, tejfölös virslisaláta.

A saláták előtt illett volna ezzel kezdenem, mert ugyan készült a combokhoz zöldségköret, és krumplipüré is, de bátran szedhetett mindenki mellé, a hideg salátákból is. A tepsis csirkecombok párom munkái.



Tepsis csirkecomb zöldségekkel, krumplival.



Ez a currys csirkecomb is ugyanakkor készült, és receptje is olvasható az előző kép alatti feliratra kattintva.

A sültek után lett asztalra téve a legkorábban készült saláta, mert ennek az ízeit kicsit hagytam "érni" Ezt kora reggel csináltam.



Gyümölcssaláta dinnyekosárban.

Mint minden ilyen szertartás, most is a sütikkel záródott, amiket szintén párom csinált.



Kráter süti.



Meggyes diós süti csokidarabokkal.

Tudom, meghívhattuk volna vendégeinket egy éttermi ebédre is, ami kevesebb macerával járt volna, igaz lényegesen drágábban. A főzés, és az étkezés hangulata viszont pótolhatatlan. Na és a késő estig tartó szórakozás finom ételek, italok mellett, a fiatalok részére biztosított különleges szórakozás, amibe szüleik is beszálltak, remélem hosszú ideig élményként szolgál minden jelenlévő számára. Én jól éreztem magam! Talán a legjobban a társaságból, ami nem a sok ajándék miatt volt, és amiket még egyszer köszönök. Nekem élmény volt ez a nap, mert azt csinálhattam, amit igazán szeretek. Főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése